Rabu, 30 Januari 2013


Sinar mentari mengetuk, sang fajar kembali
Membiarkan sang raja siang menghapus lara
Pagi ini, senyum baru
Senyum kebebasan dari cinta yang membelenggu

Dahulu menyayangi sepenuh hati
Berangan melayang dengan merpati
Namun terluka sedalam samudera
Terjatuh menghantam merengkuh lara

Dulu aku bermimpi
Melukis pelangi
Dengan dia yang menyakiti
Mengikhlaskan mencinta sepenuh hati
Dulu..

Kini aku bermimpi
Meninggalkan kau di tepi dusta nestapa
Kau ku tinggal di masa lalu
Membiarkan membusuk dengan janji palsu

Aku melangkah
Membiarkan kenangan terbakar lara
Aku tak peduli
Kau mungkin ku cinta, namun aku melangkah

Aku melangkah..
Melupakan rindu yang terabaikan
Berhenti menyalahkan diri atas khilafmu yang tersirat
Berlalu tanpa peluk kerinduan membosankan

Kau ku tinggal
Kubiarkan di masa lalu
Tak bermaksud mendendam
Hanya ingin tertawa saat kelabu singgah padamu


Aku melangkah..
Jangan kau hentikan
Aku tak akan berhenti
Pun tak akan menoleh

Aku melangkah..

0 komentar:

About Me

Foto Saya
Tiara's Diary
Bandung, Jawa Barat, Indonesia
people always judge me before they know me. But, who cares?
Lihat profil lengkapku
Diberdayakan oleh Blogger.

Pengikut

Tick Tock

Share

Share

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail